ROZHOVOR

 

Music Intelligence: "Je potřeba selektovat a zajímat se..."

V sobotu 15. srpna proběhne na palubě parníku Tyrš akce D&B On The Boat, kde se představí Bryan Gee, šéf legendárního drumandbassového vydavatelství V Recordings, se svým kolegou DJem Patife. Tuto párty má pod palcem uskupení Music Intelligence, které zároveň každý měsíc připravuje pravidelný novinkový podcast a blog nejen o novinkách na zlomené scéně. My jsme se jednoho horkého červencového odpoledne sešli v útulném prostředí kavárny Nová Doba na Letné se zakladatelem tohoto projektu Tomášem Jindřichem, abychom si popovídali o jeho projektu a chystaném mejdanu na lodi...

 

Tome, díky, že sis našel čas na náš rozhovor a dorazil sem na Letnou do Nové Doby. Jak se daří?

Je horko a vrcholí nám přípravy na loď, takže je cítit, že se to blíží každým dnem. Ale jinak se vede skvěle a díky koroně řeším dost netradiční věci...

Music Intelligence

Před časem jsi založil projekt Music Intelligence... Mohl bys jej v rychlosti představit pro lidi, kteří ho ještě neznají?

Koncept Music Intelligence funguje od roku 2015, kdy jsem vyrazil na festival Sun & Bass. Tehdy jsem si říkal, že začnu psát blog o drumandbassu, a právě návštěva tohoto festivalu je takovou kultovní záležitostí v životě fanouška zlomených beatů. Takže hned po festivalu jsem založil blog a napsal první článek, a zároveň se rozhodl psát v angličtině, aby to bylo i pro zahraniční fanoušky. O rok později jsem psal report z Outlooku, Let it Rollu a tak dále, lidi to celkem začali číst, takže jsem k tomu založil i sociální sítě a po roce a půl jsem přidal i podcast na SoundCloudu.Takže Music Intelligence je drumandbassový blog a podcast, koketuju i s myšlenkou založení labelu, jen jsem se k tomu zatím nedostal a ani na to není čas. Aktuálně se tedy zaměřuju na podcast, kde se snažím propagovat i hudbu nových interpretů...

Vysíláš i pro nějaké rádio?

Podcast je k poslechu na SoundCloudu a Mixcloudu. V rádiu jsem zatím nikdy nevysílal, přijde mi, že takhle je to přístupnější, že si to můžeš pustit, kdykoliv máš čas, a nemusíš čekat na záznam vysílání z rádia...

Já jsem Music Intelligence začal více registrovat až díky loňské párty na parníku Tyrš, kde vystupoval LSB. Jak ses vlastně dostal k myšlence pořádat drumandbassové párty na lodi?

S přibývajícím věkem už mě moc nebaví klasické noční párty v klubech, kdy už jsem nebyl moc schopnej přijít před půlnocí a odcházet v šest ráno. Sledoval jsem zahraniční akce, kde se tento koncept postupně rozjížděl, a tak jsem si řekl že by bylo fajn udělat mejdan odpoledne, kam by mohly přijít rodiny s dětmi, a kde by se hrály poslouchatelnější subžánry drumandbassu. Věřil jsem, že by to mohlo lidi zaujmout. V roce 2018 jsem udělal Drum&Bass In The Park v Braníku, kam přijeli zahrát Dkay a Loz Contreras. Povedlo se to, byl to otevřený prostor, vyšlo počasí, děti se tam mohly vyblbnout a celé to mělo slušné ohlasy. No a o rok později jsem si řekl, že uděláme akci na lodi, podobně jako je tomu na Outlooku, přičemž jsem dlouho nemohl najít tu správnou loď, protože jsem chtěl, aby mohla plout. Spousta jich totiž napevno kotví u náplavky a jen málo z nich vyplouvá po řece. Zároveň řada majitelů těch lodí má problém udělat drumandbassovou akci, protože to mají pořád za příliš undergroundovou hudbu. Nakonec jsme se dohodli na parníku Tyrš, udělala se párty, a opět to celé sklidilo spoustu kladných ohlasů.

To je rozhodně skvělý koncept takhle venku a přes den! Alespoň člověk může druhý den normálně fungovat, vyspí se a případně můžeš jít vždycky na nějakou afterparty...

Přesně, naprosto souhlasím, i lidi kolem mě mají stejný názor. Jen hodně lidí stále preferuje dupání v klubu do rána.

Music Intelligence

V přípravách je teď další párty na lodi, kde jako hlavní hvězdy vystoupí Bryan Gee a DJ Patife z V Recordings. Tato událost měla proběhnout už v květnu, ale kvůli korona krizi se to muselo celé posunout. Jak probíhala domluva s V Recordings o novém termínu?

Celá tahle situace kolem Covidu byl hodně velký zásah do plánování naší akce. Museli jsme všechno řešit s agenturou, jež Bryana zastupuje. Bryan Gee mezitím ještě vystoupal výše, co se týče určité proslulosti na scéně díky umístění v Hall Of Fame na Drum&BassArena Awards, takže je brán za TOP hvězdu, i když u nás ho třeba ani lidi znát nemusí. A to je jeden z důvodů, proč jsem ho pozval. Agentury si nechávají platit dost předem, hlavně pokud nejsi tolik známý promotér. Po nás naštěstí chtěli jen zálohu, takže to bylo z jejich strany fajn jednání. Jelikož Covid ochromil akce napříč Evropou, tak jsme s nimi začali jednat rychle, protože nejsme v téhle branži tolik známí. Z pohledu agentury bylo nejjednodušší ponechat si zálohu a přesunout akci na jiný datum, takže v podstatě vše platí a není nutné nic stornovat. Jasně, bylo nasnadě celou akci zrušit, přišli bychom však o část peněz, takže jsme šli do rizika a v přípravách pokračovali. Samozřejmě se nevědělo, kdy tu párty udělat, kdy skončí první vlna pandemie, kdy, nebo jestli vůbec, přijde další vlna, k tomu zase nejrůznější limity... Takže v podstatě pořád nevíme, co se může dít, ale řekli jsme si, že do toho půjdeme a párty na lodi uděláme. S agenturou jsme se dohodli a vše ostatní už bylo jednoduché... Na parníku jsou rádi, že přijdou lidi, s Patifem nebyl vůbec žádný problém, jelikož je dost flexibilní, a Simple Souls žije v Praze, takže tam byla taky domluva bez problémů.

Měli třeba Bryan Gee a Patife nějaké specifické požadavky ve smlouvě? Někteří interpreti mnohdy chtějí něco, nad čím člověk kroutí hlavou, ale nakonec jim to stejně zařídí, jen aby přijeli...

V tomhle ohledu jsou naprosto v pohodě, nemají v rideru žádné zvláštní požadavky. Patife je bez agentury a neřeší žádnou smlouvu a Bryan Gee má taky v podstatě takovou tu klasiku, že chce flašku rumu a tak dále... Jediný "specifický požadavek" byl od Bryana, který se ptal, zda kvůli koroně neuděláme méně "přecpanou" backstage, aby za ním nebylo moc lidí. Už se zřejmě považuje za staršího člověka, neměl to ani ve smlouvě, že by na tom vyloženě lpěl, jen nás o to pěkně poprosil, takže mu vyhovíme, i když je na lodi s místem trošku problém.

Music Intelligence

A afterparty po zakotvení bude?

Přiznám se, že se mě na to dost lidí ptá, ale zatím jsem to nijak neřešil. Minule byla taková malá přímo na lodi v podpalubí, ale letos zatím nevím, jelikož nemám žádný spřízněný klub ani crew, která by se toho třeba ujala. Stále je to otevřené, spíš teď přemýšlím, jelikož oba kluci přiletí už o den dřív, jestli neudělat warm-up. Ale zase jsme u jádra problému, protože nevím, jak to řešit s agenturou Bryana. Patife je v tomhle ohledu pankáč, Bryan však chce všechno řešit přes agenturu, a upřímně vzhledem k současným dalším omezením se mi to do toho moc nechce, protože se klidně může stát, že nakonec žádná akce nebude. Omezení může přijít ze dne na den a nikdo v podstatě dopředu nic neví. Doufejme, že hlavně párty na lodi proběhne a ten zbytek už nějak dopadne.

A co plány do budoucna? Hodláš v konceptu akcí na lodi pokračovat?

Letos se ukazuje, že i další promotéři začali tento koncept kopírovat a těch akcí na lodi je rázem několik za měsíc. Z toho důvodu to vypadá tak, že budu vymýšlet nějaké nové místo, ale vzhledem k tomu, že v září se nám se ženou narodí dítě, budu mít jiné starosti než řešit mejdan. Blog a podcast chci dělat dál, takže uvidíme, jak to bude fungovat, ale v tomto případě první, co půjde stranou, bude řešení akcí. Baví mě koncepty akcí na střeše s hezkým výhledem, ty tvrdší v jeskyních se mi hodně líbí, takže pokud budu někdy další párty řešit, šel bych tímto směrem a mejdan na lodi už bych nedělal.

Music Intelligence

A kdyby ses rozhodl udělat v budoucnu další párty, je nějaké jméno, kterým by sis splnil sen o vydařeném bookingu?

To je zajímavá otázka... Náměty na pozvání DJs vznikají na základě našeho podcastu. Každý rok totiž děláme v prosinci třináctý díl, kde je shrnuté to nejlepší, co za ten rok vyšlo. Třeba LSB jsme pozvali na základě toho, že udělal opravdu skvělé věci v roce 2018. Bryan Gee se nám do hledáčku dostal díky zařazení do Hall Of Fame... Ale do budoucna by to byl určitě Calibre, kterého jsme chtěli už letos, jen je po něm obrovská poptávka a nedokázali jsme se dohodnout s jeho agentkou. Upřímně jsem polovině mailů z jejich strany nerozuměl a jejich požadavek, že chce hrát jen "high profile" akce, mi přijde, že zrovna on to nemá zapotřebí. Takže to třeba vyjde někdy v budoucnu... Zároveň chci také vozit jména, která tady delší dobu nebyla k vidění - to je koncept, co se mi zamlouvá. Což mi připomnělo Breaka, toho taky chceme!

Simple Souls, který je jedním z headlinerů párty na lodi, teď vydal skvělý release u V Recordings... Neproběhne při této příležitosti na lodi současně "release party"?

Bryan Gee už tenhle titul celkem dost tlačí ve svých podcastech, a kdo je poslouchá, tak za poslední čtyři měsíce jej jméno Simple Souls nemohlo minout. Takže Bryan hodně jeho tvorbu podporuje a už se moc těší, až se na lodi potkají osobně. A myslím, že na párty to kluci rozjedou, a že od Bryana uslyšíme spoustu dubplatů. Bude to tedy V Recordings Party se vším všudy! V Recordings zvuk se navíc podle mě na loď dost hodí, takže to bude určitě stát za to...




Blížíme se ke konci našeho povídání... Máš nějaký vzkaz na závěr pro naše čtenáře?

Poslouchejte kvalitní hudbu, hledejte si informace a podporujte mladé producenty. Není to jen o konzumu, ale je dobré si zjistit, co stojí za tvorbou vašich oblíbených skladeb. Důležité je podporovat nové talenty a ne jen slepě konzumovat. Pak by se mohlo stát, že se to celé zvrhne do totálního mainstreamu a ztratíme ten undergroundový punc. Kvalitní hudby za posledních dvacet let vzniká pořád stejně, jen se kolem ní nabaluje stále více špatné hudby, a je potřeba selektovat a zajímat se...

S tím nelze nesouhlasit... Díky za rozhovor a ať se daří!

Taky děkuju a vidíme se na lodi!

Ptal se stanjah v červenci 2020.

foto: archiv

Párty D&B on the Boat w/ Bryan Gee, Patife, Simple Souls se uskuteční 15. srpna na Parníku Tyrš.


Sledujte také:

www.musicintelligencednb.com

Facebook

SoundCloud

 
 
 
 

ČLÁNKY AUTORA

 
 
 
 
 
 
 
 

Partnerské linky: festivaly 2016