Filmová recenze: Fright Night

Představte si situaci, kdy zjistíte, že je váš nový soused tak trochu zvláštní. Dobrá, tahle představa není dvakrát originální (minimálně můj soused je zvláštní dost). Ale co když by ten soused byl upír? Starý, silný a rozhodně ne tak romantický jako ti floutkové z Twilightu, ale naopak bestiální a krvežíznivý? To už nezní tak nevinně, že? Natožpak když je vám jasné, že on ví, že vy víte.

Když však poprvé tato slova nařčení uslyší Charley od svého spolužáka a bývalého nejlepšího přítele Eda, vysměje se mu. Nemá důvod věřit zastydlému nerdovi, jakým byl dřív sám, než začal chodit s nejkrásnější holkou ve škole a stal se jedním z "týpků", machrů školy.  A navíc, kdo to kdy slyšel, že by se upír jmenoval Jerry?! Nový soused je navíc zprvu sympatický, ochotný a šarmantní. Jenomže pak se začínají ztrácet lidé a Ed je mezi nimi. Nikoho nepřekvapí, že tomu všemu musí Charley přijít na kloub. Fright Night představuje svěží  mix hororu a komedie, který ocení především publikum ve věkové kategorii 15 – 25 let. Bohužel ani jeden z těchto prvků není dotažený na výbornou úroveň, oba jsou spíš v mezích lehkého nadprůměru.

Fright Night

Hlášek (obzvláště těch šťavnatých) jenom poskrovnu, děsivých lekaček jakbysmet, atmosféru kdosi zadupal do prachu. Občas se sice objeví nějaký ten náznak zdravé brutality vhodně zkombinované s nadhledem, jsou však v malém počtu a málo vytěžené. Fright Night jednoznačně stojí na charismatu Colina Farrella, který ho má skutečně na rozdávání a šarmantního upíra zvládá s naprostým přehledem. Ve své roli je stylový a nebetyčně cool. Takřka veškerou pozornost strhává na sebe, takže mladý Anton Yelchin v titulní roli má šanci uspět asi jako nejkrásnější prodavačka z Jednoty v přímém souboji s Miss Europe (abychom zase tomu Farrelovi moc nefandili). A to Yelchin patří mezi nejtalentovanější mladé herce dneška, nebo se to o něm alespoň horečnatě tvrdí. Bohužel, to jediné, co můžeme Colinovi vytknout, je skutečnost, že moc dobře nezvládl tu drsnou stránku své role, takže když dojde na děs, těžko v něm nevidět toho metrosexuála, kterým byl po celou dobu.

Fright Night

Malou, ale velice zajímavou roli ztvárnil David "Dr. Who" Tennant – showmena ve stylu Crisse Angela, velkohubého náfuku, pokud přijde na řeč o upírech a jejich hubení, ovšem pouze na televizních obrazovkách. On jediný vkládá do snímku onu avizovanou komediální rovinu, ovšem opět v nedokonalé podobě i míře. Je mi líto. Scénář příběhu postrádá  originalitu, o klišé v něm není nouzi a bohužel dojde i na klasickou snůšku mravních keců. Očividně nese označení "Rychlovýrobna Hollywood". Taková Disturbia s Draculou namísto souseda psychopatického zabijáka, to celé v obalu, na který nejvíce slyší vše zmiňovaní teenageři. O efekty není nouze, dokonce se dají označit za nadprůměrné, na nich však žádný film (s výjimkou snímků Jamese Camerona) nikdy stát nebude. Kde není scénář, divák neštěkne.

Fright Night

Tolik remakeů v posledních letech vzniká, až je člověk nestačí sledovat. Dalším v této zdánlivě nekonečné řadě je Fright Night, který mezi nimi v ničem nevyniká – ani jedním směrem. Zůstává přesně vprostřed kvalitativního spektra. Jednorázová oddychovka, která ničím neoslní.

Fright Night

Režie: Craig Gillespie
Scénář: Marti Noxon, Tom Holland