PARTYINFO
CITADELA
Datum konánĂ: |
29.09.2006 - pátek |
MĂsto konánĂ: |
Brno - Boby Centrum |
DJs: |
Tomcraft (de), Way out West (uk), Alex Axx Koss (can), Jonty Scruff (uk), Holgi Star (de), Laydee Jane, Tomáš HaverlĂk (sk), Orbith, William Rush (usa), Kaisersoze, Simon Sayz, Ian Fuzzy, Petr Holman, Martin Hloch |
Info: |
lunar@volny.cz |
Popis: |
vstupnĂ© v pĹ™edprodeji 290 czk, na mĂstÄ› 390 czk, VIP 990 czk |
Line-up: |
main stage: 20:00 William Rush 21:00 Tomáš HaverlĂk 22:30 funky show 22:35 Simon Sayz 00:00 drakula show 00:05 Way out West 01:30 Tomcraft 03:00 Alex Axx 04:30 LayDeeJane 06:00 Petr Holman 2nd stage: 21:00 Ian Fuzzy 22:30 Martin Hloh 00:00 Jonty Skrufff 02:00 Orbith 04:00 Holgi Star 05:30 Kaisersoze |
Citadela Evolution je na spadnutĂ, tak tady máme pár poslednĂch informacĂ kterĂ© tĹ™eba si zopakovat. Všem zájemcĹŻm o koupi lĂstkĹŻ v pĹ™edprodeji, doporuÄŤĂme poÄŤĂtat s tĂm, Ĺľe zĂtra je státnĂ svátek a pĹ™edprodeje tedy nefungujĂ.
- Akreditace se uzavĂrajĂ do stĹ™edy 27.9. pozdÄ›jšà bohuĹľel nebudou akceptovány.
- Areál má tĹ™i vstupy- prodej lĂstkĹŻ na mĂstÄ›, pĹ™edprodej, akreditace viz zde.
- Všude vám ochranka odtrhne ĂştrĹľek z lĂstku a vymÄ›nĂ za pásku. SamotnĂ˝ lĂstek bez ĂştrĹľku mĹŻĹľe bĂ˝t pouĹľit jako 20% sleva v Russel Athletic ve Freeportu ve ZnojmÄ›. Pásek jsou 4 druhy- Vstup- se kterĂ˝m areál nemĹŻĹľete opustit do 3 do rána, VIP se kterĂ˝m se mĹŻĹľete vzdálit z areálu, Vip lounge- pĹ™Ăstup do Vip lounge, zdarma obÄŤerstvenĂ a pitĂ, posezenĂ nad taneÄŤnĂm parketem, spolu s účinkujĂcĂmi. Na pĂłdium majĂ pĹ™Ăstup jen lidi s páskou Crew, bude tam dost hodnÄ› techniky a permantnĂ show a proto nikomu dalšĂmu zde nebude umoĹľnÄ›n pĹ™Ăstup, navĂc zde nebude zrovna moc mĂsta.
- V areálu je povoleno lepit plakáty všude do 18.00 kromÄ› mĂst kde je omĂtka, aby nedošlo k poškozenĂ nátÄ›ru jako mnohokrát v minulosti.
- Do areálu nenà povolen vstup se žvýkačkami
- VstupnĂ© na mĂstÄ› je 390, pravdÄ›podobnÄ› zde bude doprodej i zbylĂ˝ch VIP lĂstkĹŻ za 990.
Přesný časový rozvrh je zde:
main stage:
20:00 William Rush (USA)
21:00 Tomáš HaverlĂk(Sk)
22:30 funky show
22:35 Simon Sayz
00:00 drakula show
00:05 Way out West (UK)
01:30 Tomcraft (De)
03:00 Alex Axx (Can)
04:30 LayDeeJane
06:00 Petr Holman
2stage:
21:00 Ian Fuzzy
22:30 Martin Hloh
00:00 Jonty Skrufff (UK)
02:00 Orbith
04:00 Holgi Star (DE)
05:30 Kaisersoze
Oficiálnà afterparty:
Fléda
Citadela AfterDJs: Alex Axx Koss, Jack to Jack (Dace Navarro + Dima), Clara Bailar, Ian Fuzzy
Speciality: after
Cena: 120
ELECTRO
PĹ™estoĹľe mĹŻĹľe znĂt docela odlišnÄ›, vĹľdycky bude stát na spoleÄŤnĂ©m základu tvoĹ™enĂ©m elektronickĂ˝mi nástroji.
"Techno vzniklo z house music, tu vynalezli v Detroitu v polovinÄ› osmdesátĂ˝ch let. Tam, kde ZatĂmco house vĹľdy urÄŤitĂ˝m zpĹŻsobem navazoval na disco, techno bylo zpočátku striktnÄ› elektronickou hudbou, která vznikala pro Ăşzkou a velmi speciálnĂ skupinku lidĂ. PrvnĂ techno producenti a DjovĂ© Kevin Saunderson, Juan Atkins a Derrick May stavÄ›li na skládánĂ (syntĂ©ze) beatĹŻ, pouĹľĂvali electro-funk umÄ›lcĹŻ jako Afrika Bambaataa a rádi se nechali ovlivnit zvukem synth-rockovĂ˝ch kapel jako Kraftwerk."
Tolik stručná historie vzniku elektronické tanečnà hudby z All Music Guide
Electro vycházĂ ze synthpopu, diska, funku a old school hip hopu. Objevilo se počátkem roku 1980 v Detroitu, Bronxu a Los Angeles. Electro vzniká pomocĂ syntezátorĹŻ, automatickĂ˝ch bicĂch, vocoderu a sampleru. NejvÄ›tšà slávÄ› se tento styl těšil bÄ›hem druhĂ© poloviny osmdesátĂ˝ch let a znovu pak po deseti letech, kdy se z pĹŻvodnĂho electra vylĂhl electroclash.
StejnÄ› tak jako ostatnĂ hudebnĂ styly, má i electro Ĺ™adu poddruhĹŻ, kterĂ© dÄ›lajĂ radost hudebnĂm teoretikĹŻm a milovnĂkĹŻm zaĹ™azovánĂ, neboli škatulkovánĂ, bÄ›hem relativnÄ› krátkĂ© doby se mladĂ˝ styl rozvÄ›tvil v Electro Funk, Electro Bass, Freestyle music, Miami bass, Glitch Electro, Techno Bass, Downtempo Electro a Minimal Electro.
VĂ˝raz electro je zkrácenou formou názvu stylu electro funk (dĹ™Ăve tĂ©Ĺľ robot hip hop a electro hop). Electro lze vyloĹľit takĂ© jako urÄŤitĂ˝ styl hip hopu pĹ™Ămo ovlivnÄ›nĂ˝ tvorbou Kraftwerk a funky deskami (rannĂ© rapovĂ© desky, kterĂ© mÄ›ly obsahovÄ› blĂĹľe k discu neĹľ k rapu jak ho známe dnes). Electro znĂ typicky, kompletnÄ› elektronicky, ÄŤasto jsou ozvláštnÄ›nĂ© o zpÄ›v pĹ™ednášenĂ˝ pĹ™es zaĹ™ĂzenĂ zvanĂ© vokodĂ©r, zjednodušenÄ› pĹ™eloĹľeno do srozumitelnĂ© Ĺ™eÄŤi, by se dalo Ĺ™Ăci „zkreslovaÄŤ hlasu“.
Charakteristika stylu electro
Klasickou electro kompozici bychom mohli popsat takto: „RytmickĂ˝ základ automatickĂ©ho bubenĂka podkresluje syntezátorová funky basová linka obklopená elektronickĂ˝mi zvuky, kterĂ© ÄŤinĂ z kaĹľdĂ© skladby originál, se znaÄŤnĂ˝m podĂlem efektĹŻ typu reverb (pracuje s dozvuky mnoha ozvÄ›n vznikajĂcĂch zároveĹ s kaĹľdĂ˝m zvukem) nebo echo (mĹŻĹľe bĂ˝t pĹ™ĂrodnĂ akustickĂ˝ jev pojmenovanĂ˝ po nymfÄ›, nebo typ RuskĂ© ponorky, ale pĹ™edevšĂm jde o ozvÄ›nu.) s elektronickĂ˝mi pady (elektronickĂ© bubĂnky, jejich zvuk vzniká prostĹ™ednictvĂm elektronickĂ©ho vlnÄ›nĂ, zatĂmco normálnĂ bubny vyuĹľĂvajĂ akustickĂ© vibrace) tvořà hutnĂ˝, studenĂ˝ zvuk , ÄŤasto umocnÄ›nĂ˝ tĂ©matikou science-fiction v textech pĂsnĂ.
PouĹľĂvánĂ vokodĂ©ru nebo zpÄ›v nejsou v electru podmĂnkou. VĂ˝voj electra je pĹ™Ămo ĂşmÄ›rnĂ˝ rozvoji technologiĂ, hardwareu a softwareu, mnozĂ hudebnĂci si dnes vystaÄŤĂ s pouhĂ˝m notebookem.
Pionýři electra i nÄ›kteřà jejich následnĂci produkujĂ hudbu na pĹ™edem promyšlená tĂ©mata, zpravidla jsou to futuristickĂ© vize, roboty, nukleárnĂ vÄ›da atp., následnÄ› vznikajĂ tak zvaná koncepÄŤnĂ alba. NejvĂ˝raznÄ›jšĂmi tvĹŻrci koncepÄŤnĂch alb byli a jsou Kraftwerk.
Historie
Jedna z prvnĂch electro desek na svÄ›tÄ› vznikla v Bronxu, v New Yorku. Nahrál a vydal ji Afrika Bambaataa pod názvem Planet Rock v roce 1982. V nahrávce pouĹľil prvky z Trans-Europe Express a Numbers od Kraftwerk. Spolu s dalšĂm prĹŻkopnĂkem elektronickĂ© hudby, Juanem Atkinsem zaloĹľil Bambaataa projekt Cybotron, ten znaÄŤnÄ› ovlivnil budoucĂ vĂ˝voj detroit techna, drum and bassu a electroclashe.
Poddruhy electra
Electro hop – věnovali se mu Egyptian Lover a Arabian Prince
Bass-heavy – hráli na ZápadnĂm pobĹ™ežà USA 2 Live Crew
Techno-Bass – byl specialitou Detroitu, vznikl spojenĂm Detroit techna s Miami Bass.
Na VĂ˝chodnĂm pobĹ™eĹľĂ, zvláštÄ› pak na Miami, se z electra zrodil freestyle a Latin-centric.
Současné electro
Téměř zašlou slávu z osmdesátých let vrátili electru po deseti letech producenti Anthony Rother, DMX Krew, Mr. Velcro Fastener nebo Japanese Telecom. Dnešnà electro autoři majà mnohem bohatšà zdroje, lepšà techniku a nebojà se experimentovat s jakýmikoliv styly včetně hip hopu nebo popu.
ModernĂ electro se promÄ›nilo v jistĂ˝ typ house music, ne tak soustĹ™edÄ›nĂ˝ na pravidelnost rytmu, hlavnĂ dĹŻraz je na surovĂ˝ch zvucĂch syntezátorĹŻ, tempo se pulsuje mezi 120 – 130 Ăşdery za minutu.
Electr(o)ikáři
• 4ORCE
• Absynthesis
• aDt
• ADULT.
• Bobby Ballistic
• Afrika Bambaataa
• Anthony Rother
• Arpanet
• Aux88
• Bass Junkie
• Bass Kittens
• Boris Divider
• Blitz and the Sheets
• BSOD
• Chromeo
• Computor Rockers
• Cyberian Knights
• Cybrid
• Cybotron
• Dark Vektor
• DMX Krew
• Dopplereffekt
• Drexciya
• Dynamik Bass System
• Dynamix II
• Ectomorph
• Ed Barnes
• Egyptian Lover
• Ejektro-Dizjektah
• Electron Industries
• Electrosexual
• Elektroids
• Exzakt
• Fannypack
• Fevertech
• Hashim
• Imatran Voima
• Industrial Bass Machine
• i-f
• Jackal & Hyde
• Jad Spyder Soundwave
• Japanese Telecom
• Jon Baz
• Jonzun Crew
• Knightz of Bass
• Kompleksi
• Ladytron
• Le Syndicate Electronique
• Learning Polish
• Little Computer People
• Limbertimbre
• Lorn
• Luxxury
• Mandroid
• Man Parrish
• Maxx Klaxon
• Michael Jonzun
• Mr Velcro Fastener
• Morphogenetic
• MS Sam & The Good Little Christian Boys
• Music Instructor
• Novamen
• Nukubus
• Pal Secam Kidz
• Pametex
• Paul Blackford
• Phatso Brown
• Planet Patrol
• Polytron
• Resident Alien
• Sbles3plex
• Scape One
• Scott Freeman Davidson and The Evidence
• Silicon Scally
• SovietElectro
• Spektral
• Steril
• Suff-x
• Supreme.ja
• Syncom Data
• The Ultrasonics
• Track 72
• Volsoc
• Xerodefx
• ZoinX
ELECTROCLASH
NenĂ jen dalšà styl, vĂ˝raz electroclash popisuje mĂłdu v oblĂ©kánĂ, účesech, lĂÄŤenĂ a samozĹ™ejmÄ› muziku. VizuálnÄ› a názorovÄ› vycházĂ electroclash z New Wave (vĂ˝znamnĂ© hnutĂ v západnĂ populárnĂ hudbÄ› konce sedmdesátĂ˝ch a začátku osmdesátĂ˝ch let, inspirovanĂ© punk rockem. BÄ›hem osmdesátĂ˝ch let se New Wave zmÄ›nila v mĂłdnĂ záleĹľitost, ĹľivotnĂ sĂlu znovu nabrala po roce 2000. Co se hudby týče, byla New Wave mixem punkem ovlivnÄ›nĂ©ho rocku se styly jako funk, disco, reggae nebo ska.) a punku, hudebnÄ› pak z elektronickĂ© taneÄŤnĂ hudby, pĹ™esnÄ›ji Ĺ™eÄŤeno z electra, Italo disca a electropopu.
Historie
ZatĂmco je známá pĹ™ibliĹľná doba vzniku electroclashe, tedy konec let devadesátĂ˝ch, s mĂstem vĂ˝skytu uĹľ to tak jednoznaÄŤnĂ© nenĂ, uvádĂ se hned pÄ›t ohnisek (Haag, Mnichov, Berlin, New York a Detroit) Ĺľivlu, kterĂ˝ zapálil spousty nadšenĂ˝ch objevitelĹŻ, experimentátorĹŻ a dobrodruhĹŻ. Za prvnĂ electroclash skladbu na svÄ›tÄ› se obecnÄ› povaĹľuje kus „Space Invaders Are Smoking Grass“, kterĂ˝ v roce 1997 nahrála holandská kapeka I-F.
Rysy hnutĂ se formovaly s ohlĂ©dnutĂm za electropopovĂ˝mi kapelami z osmdesátĂ˝ch let. NevážnĂ© texty pĂsnĂ ÄŤerpaly z punku a zpÄ›váci se spĂše neĹľ na pĹ™ednes pĂsnĂ soustĹ™edili na postoj a vĂ˝raz, tĂm vznikl pro tento styl tak typickĂ˝ odosobnÄ›nĂ˝ zpÄ›v.
PozoruhodnĂ© je rozdĂlnĂ© zaujetĂ stylem za oceánem, kde se k electroclashi pĹ™ihlásili pĹ™edevšĂm gayovĂ© a transvestitĂ©, zatĂmco v EvropÄ›, zejmĂ©na v NÄ›mecku, se na nejvÄ›tšĂch akcĂch International DJ Gigolo pod vedenĂm DJ Hella, scházĂ heterosexuálnĂ publikum. V roce 2002 dostupuje šĂlenstvĂ vrcholu, v NÄ›mecku byste jen těžko hledali klub nezasaĹľenĂ˝ vlnou electroclashe.
NÄ›kdy kolem roku 2004 se electroclash zaÄŤĂná mylnÄ› zamÄ›Ĺovat za retro taneÄŤnĂ muziku osmdesátĂ˝ch let a globálnĂ nadšenĂ vychladá. Silnou základnu pĹ™ĂznivcĹŻÂ majĂ stále v BerlĂnÄ›, BarcelonÄ›, Mexico City a Rio de Janeiru s jeho vyhlášenĂ˝m klubem Dama de Ferro.
Přednà zástupci stylu electroclash
• Adult.
• Aier Sauft
• Alice in Videoland
• Avenue D
• Black Strobe
• Cansei de Ser Sexy
• Cherry Bikini
• Chicks on Speed
• Client
• Crossover
• Dirty Sanchez
• DJ Hell
• Electrosexual
• Fad Gadget
• The Faint
• Felix da Housecat
• Fairlight Children
• Fischerspooner
• Freezepop
• Gravy Train!!!!
• Green Velvet
• The Hacker
• I-F
• Jed Davis
• John B
• Ju Ju Babies
• Kompleksi
• Ladytron
• Larry Tee
• Legowelt
• Lesbians On Ecstasy
• Miss Kittin
• Misty Martinez
• Motormark
• Mount Sims
• Noblesse Oblige
• Peaches
• Ping Pong Bitches
• Rock Machine Records
• Sophia Lamar
• Spray
• Stuart Price
• Swayzak
• Temposhark
• Tiga
• Tracy + The Plastics
• The Ultrasonics
• Vitalic
• Vive la Fête
• Zoot Woman
Jody Wisternoff – progressive house dj a producent
DevÄ›tadvacetiletĂ˝ Jody Wisternoff je bezesporu ostĹ™ĂlenĂ˝ hudebnĂ veterán. Má za sebou jiĹľ 20 let ĂşspěšnĂ© kariĂ©ry, v prĹŻbÄ›hu kterĂ© dosáhl jako dj, producent a remixer velkĂ©ho uznánĂ. Koncem osmdesátĂ˝ch let otevĹ™elo bristolskĂ© duo Smith & Mighty dveĹ™e svĂ©ho studia dvÄ›ma "dÄ›tem", kterĂ© se pĹ™edstavily jako Tru Funk Posse. Nebyl to nikdo jinĂ˝ neĹľ Jody s mladšĂm bratrem Samem. Tito hip-hopeĹ™i samouci mÄ›li jiĹľ vyprodukovanou hrstku trackĹŻ, tehdy dĂky poÄŤĂtaÄŤi ZX Spektrum, klávesám Casio a ÄŤtyĹ™em magnetofonovĂ˝m rekordĂ©rĹŻm. Kdo se postaral o hudebnĂ stránku vÄ›ci? Nikdo jinĂ˝ neĹľ mladiÄŤkĂ˝ Jody Wisternoff. PostupnÄ› opouštĂ tvrdou jungle/hardcore scĂ©nu, k ÄŤemuĹľ hodnÄ› dopomohlo setkánĂ s Nickem Warrenem, se kterĂ˝m zakládá legendárnĂ live act Way Out West.BÄ›hem devadesátĂ˝ch let jsme mohli Jodyho spatĹ™it za gramofony na takovĂ˝ch eventech jako napĹ™Ăklad Universe. Spolupráci zaÄŤal s Diem z Full Cycle Crew Ronieho Size. S nĂm ve dvojici vydal nÄ›kolik desek, jmenujme napĹ™. 4 am, která je doposud povaĹľována za undergroundovou klasiku. NáslednÄ› se Jody vÄ›noval tĹ™ĂletĂ© residenci v bristolskĂ©m klubu Lakota a zároveĹ takĂ© zaÄŤal tvoĹ™it mistrovskĂ© dĂlo spoleÄŤnÄ› s chlapĂkem jmĂ©nem Nick Warren.
Jako Subversion 3 prezentovali Jody a Nick svĹŻj zvuk, kterĂ˝m opustili cestu klasickĂ˝ch taneÄŤnĂch hitĹŻ. PĹŻvodnÄ› zamýšleli pouze remixĂ©rskĂ˝ projekt, Way Out West ale zaÄŤali rychle plnit Jodyho vizi – s Nickem vyprodukovali takovĂ© taneÄŤnĂ klenoty jako Shoot a Montana, kterĂ© nabĂdli k remixĹŻm hvÄ›zdám jako Sasha nebo Dubstar.
V roce 1994 se WOW upsali na Deconstruction records. Jejich prvnĂ release byla skladba Ajare. Následovala Domination, s vĂ˝raznÄ› tvrdšĂm trancovĂ˝m zvukem a The Gift, kterážto se umĂstila na patnáctĂ©m mĂstÄ› v národnĂ UK chart. JistÄ› si všichni pamatujete chytlavĂ˝ refrĂ©n "The moon and the stars were the gifts you gave".
PrvnĂ album Way Out West neslo stejnĂ© jmĂ©no jako band samotnĂ˝ a v obchodech se objevilo v roce 1997. Obsahovalo pĹ™edevšĂm letnĂ náladu skladeb King of the funk a Sequoia. Singl Blue byl dokonce nasazen s videoklipem do TV. Nick s Jodym takĂ© uskuteÄŤnili turnĂ© po celĂ© EvropÄ›, kde veĹ™ejnost uchvátili neskuteÄŤnou live show.
ZatĂmco Nick byl vĹľdy vĂce djem, Jody naopak remixĂ©rem. To dokazujĂ jeho práce na skladbách pro Art Of Noise, Paul van Dyka, Natalii Imbruglia a dalšĂ. Dalšà album Intensify na sebe nedalo dlouho ÄŤekat. Hitovky jako The Fall, Redemption, a Spike masĂrovaly taneÄŤnĂ parkety ještÄ› pár let po vydánĂ. PĹ™edevšĂm ale asi nejznámÄ›jšà nahrávka Way Out West – Mindcircus udÄ›lala dĂru do svÄ›ta. Stala se progressive tranceovou hymnou nejvÄ›tšĂch taneÄŤnĂch eventĹŻ svÄ›ta. KrásnĂ© melodie spojenĂ© s vokály + propracovanĂ© elektronickĂ© prvky – to je Jodyho hudebnĂ známka kvality. Tento track zremixovalo mimo jinĂ© známĂ© producentskĂ© duo – Gabriel & Dresden. Pro album Don’t look now dokonce namĂchali s Nickem bonus cd, kterĂ© je skvÄ›lou progressive houseovou vizitkou obou aktĂ©rĹŻ. V poslednĂ dobÄ› je spĂše slyšet o Wisternoffovi jako o sĂłlo projektu, vzpomeĹme napĹ™Ăklad jeho hitovku Cold drink, hot girl, která bodovala v internetovĂ˝ch obchodech a dodnes je velkou klasikou na parketech. Jako DJ je však ještÄ› aktivnÄ›jšĂ, dosti zapracoval na svĂ©m zvuku a nynĂ patřà jeho sety mezi nejpestĹ™ejšĂ. NeubĂrajĂ se rozhodnÄ› jen jednĂm hudebnĂm smÄ›rem – naopak Jody experimentuje, spojuje k sobÄ› jen ten nejkvalitnÄ›jšà materiál z vinyl / download shopĹŻ. KromÄ› progressive house, trance a elektra se nebojĂ zakomponovat do svĂ˝ch vystoupenĂ breakovĂ© záleĹľitosti, minimal, nebo tech-house. Jodyho djská tvář je tedy originálnĂ, modernĂ a aktuálnĂ, která plnÄ› vystihuje vĂ˝znam slova progressive. To, Ĺľe náš chlap vĂ co lidĂ© chtÄ›jĂ, a to Ĺľe hraje aktuálnÄ› potvrzuje i jeho djskĂ˝ kalendář plnĂ˝ zahraniÄŤnĂch vystoupenĂ od Asii pĹ™es JiĹľnĂ Ameriku aĹľ po celou Evropu. Jeho brnÄ›nskĂ© vystoupenĂ si tedy nenechte ujĂt, jmĂ©no Wisternoff je zárukou kvalitnĂho hudebnĂho zážitku a jistÄ› budete svÄ›dky jedineÄŤnĂ©ho setu, jeĹľ Vás urÄŤitÄ› nenechá jen tak sedÄ›t u stolu. Pokud Vám tyto fakty pořád nestaÄŤily, tak Vás urÄŤitÄ› pĹ™esvÄ›dÄŤĂ jeho promo sety, kterĂ© si mĹŻĹľete stáhnout z následujĂcĂho odkazu:
http://www.hybridized.org/sets/?artist=4
RozhodnÄ› nenĂ na Citadele nováčkem a nenĂ to ani žádná nová dĂ˝dĹľejská tvář. Ti, kdo sledujĂ dÄ›nĂ na progressive scĂ©nÄ›, ho urÄŤitÄ› znajĂ. Simon je velmi skromnĂ˝ ÄŤlovÄ›k, a tak informacemi o sobÄ› zrovna nehýřĂ. TeÄŹ máte pĹ™ĂleĹľitost dozvÄ›dÄ›t se o nÄ›m nÄ›co vĂce.
Simon Sayz - rozhovorAhoj Simone. Hned na Ăşvod prozradĂm, Ĺľe Simon Sayz nenĂ tvĂ© pravĂ© jmĂ©no, je to pseudonym. VzpomĂnáš si, jak si k nÄ›mu pĹ™išel? A jak se jmenuješ doopravdy?
To jmĂ©no mÄ› napadlo v listopadu 2000 v Mecce, kdyĹľ tam vystupovali Deep Dish spoleÄŤnÄ› s Circulation, to uĹľ jsem asi mÄ›sĂc mÄ›l doma gramofony a zkoušel hrát. ChtÄ›l jsem vymyslet nÄ›co co by se dalo komolit ÄŤesky i správnÄ› ÄŤĂst anglicky. PouĹľil jsem tento název anglickĂ© dÄ›tskĂ© hry, coĹľ je obdoba našà hry "Kuba Ĺ™ekl". Jen jsem pĹ™edÄ›lal správnĂ˝ spelling "pĹ™ĂjmenĂ", taková "básnická licence". Jinak se jmenuji Marek.
TvĂ© jmĂ©no se zaÄŤalo objevovat na line-upech parties nÄ›kdy na pĹ™elomu tisĂciletĂ. To uĹľ je taky nÄ›jakĂ˝ pátek. Co byla tehdy pro tebe ta hlavnĂ motivace, Ĺľe ses rozhodl stoupnout si za gramofony?
Motivace pro mě byla jednoznačná – muzika. Rozhodně to nebyl exhibicionismus, nebo snaha být atraktivnějšà pro slečny.
BĂ˝váš takĂ© spojován s jednĂm z neslavnÄ›jšĂch moravskĂ˝ch klubĹŻ, s dnes uĹľ bohuĹľel neexistujĂcĂ olomouckou Barumbou. Jak vzpomĂnáš na toto obdobĂ?
ZaÄŤĂnal jsem hrávat v BarumbÄ›, tam mÄ› i napadlo se do DJingu vrhnout. V tĂ© dobÄ› mi bylo 30, ambice stát se svÄ›toznámĂ˝m DJem jsem rozhodnÄ› nemÄ›l. Jen jsem si moĹľná věřil, Ĺľe dĂky tomu, Ĺľe jsem muzikant, jsem schopen muziku cĂtit tĹ™eba jinak neĹľ normálnĂ smrtelnĂk a tĹ™eba publikum obohatit tĂm, jak to cĂtĂm já. Jinak obdobĂ to bylo nezapomenutelnĂ©. Jsem rád, Ĺľe jsem jej proĹľil, jsem rád, Ĺľe jsem byl rezidentĂm DJem. KdyĹľ jsem vidÄ›l britskĂ˝ film 24hour party o historii jednoho klubu v Birminghamu, kde se "takĂ©" psala historie house music, vidÄ›l jsem tam urÄŤitou paralelu.
Slyšel jsem, Ĺľe jsi strávil nÄ›jakou dobu na studiĂch v dánskĂ©m Roskilde. Pokud vĂm v tomto mÄ›stÄ› je hrad Kronborg (nevĂm, jestli je to tak zcela správnÄ›), kam ĂşdajnÄ› Shakespeare zasadil dÄ›j svĂ©ho Hamleta. Dá se Ĺ™Ăci, Ĺľe hamletovská atmosfĂ©ra a atmosfĂ©ra severskĂ©ho Roskilde ovlivnily to, co hraješ? MyslĂm totiĹľ, Ĺľe skandinávskĂ˝ progressive je tak trochu kapitola sama pro sebe….
Tady tÄ› musĂm poopravit, na hrad Kronborg sice Shakespeare zasadil dÄ›j Hamleta, ale hrad se nacházĂ v Helsingoer, coĹľ je mÄ›sto na severu dánskĂ©ho ostrova Sjaeland, kde se nacházĂ hlavnĂ mÄ›sto KodaĹ i mÄ›sto Roskilde. Ale je pravda, Ĺľe Roskilde bĂ˝valo sĂdlo dánskĂ©ho krále a jsou tam i hrobky králĹŻ moĹľná proto tÄ› to vedlo k tvĂ© asociaci. Jinak tam hlavnÄ› bĂ˝vá kaĹľdĂ˝ rok obrovskĂ˝ rockovĂ˝ festival. AtmosfĂ©ra Dánska mÄ› v tĂ© dobÄ› neovlinila nijak. Krom toho, Ĺľe jsem poslouchal maximálnÄ› tak Toma Waitse, nebo The Smiths, taneÄŤnĂ muziku jsem vnĂmal leda kdyĹľ jsme pořádali party pĹ™Ămo na fakultÄ›. Ale to jsme tanÄŤili tak na Snap. NenĂ divu, psal se rok 1990-92. Jinak hudebnĂ produkci jsem tam provozoval tak, Ĺľe jsem hrával v jednĂ© luxusnĂ restauraci na balkonku na housle – samozĹ™ejmÄ› klasickou muziku… a pĹ™ivydÄ›lával si na ĹľivobitĂ.
Jak se v prĹŻbÄ›hu doby vyvĂjel tvĹŻj hudebnĂ vkus? Je dnes jinĂ˝ neĹľ byl pĹ™ed Ĺ™eknÄ›me pÄ›ti, šesti lety?
V BarumbÄ› jsem hrával tech-house, britskou školu – labely jako Eukahouse, interprety jako Get Fucked apod. UĹľ si ani nevzpomenu pĹ™esnÄ› na dalšĂ, musel bych se podĂvat. V hlavÄ› mám obrázek tÄ›ch desek, ne jmĂ©no. NÄ›kdy koncem roku 2002, i ke konci Barumby jsem se zaÄŤal tak nÄ›jak samovolnÄ› orientovat progressivnÄ›ji. Ale pořád jsem tam potĹ™eboval ten tribal zvuk.
PatřÚ mezi dĂ˝dĹľeje, kteřà majĂ hudebnĂ vzdÄ›lánĂ. To tÄ› tak trochu pĹ™edurÄŤuje pro vlastnĂ produkci. Máš takovĂ© ambice?
Absolvoval jsem 10 let hry na housle, tĂ©měř 15 let jsem hrával v cimbálovĂ© muzice, ale pĹ™edurÄŤenĂ v tom nevidĂm. Snad jen to, Ĺľe muziku slyšĂm ve stopách, teda na jednotlivĂ© nástroje, nemám problĂ©m je rozlišit, nemám problĂ©m ÄŤĂst noty a melodii do not psát, ale to aĹľ tak v dnešnĂm poÄŤĂtaÄŤovĂ©m vÄ›ku nenĂ dĹŻleĹľitĂ©. DĹŻleĹľitĂ© je odhodlánĂ a ÄŤas. To prvnĂ by bylo, toho druhĂ©ho se mi nedostává. MoĹľná kdybych se zavĹ™el s nÄ›kĂ˝m, kdo to umĂ "narvat" do poÄŤĂtaÄŤe, do studia, urÄŤitÄ› by z nás nÄ›co vylezlo. Rozepisoval jsem partitury pro orchestr, mĹŻj problĂ©m je dostat to do poÄŤĂtaÄŤe.
UĹľ delšà dobu patřÚ mezi kmenovĂ© dĂ˝dĹľeje agentury Lunar, která pořádá mimo jinĂ© právÄ› Citadelu. Je proto docela logickĂ©, Ĺľe na tĂ©to tradiÄŤnĂ party nejsi žádnĂ˝m nováčkem, kolikrát jsi uĹľ na Citadele hrál a na kterou vzpomĂnáš nejradÄ›ji?
Snad na tu prvnĂ, kde jsem hrál. Barumba tehdy skonÄŤila, já nemÄ›l kde hrát, s kĂ˝m mÄ›nit hranĂ. A na netu jsem se doÄŤetl, Ĺľe Nikola vypsal soutěž pro zaÄŤĂnajĂcĂ DJe: kdo pošle nejlepšà demo, zahraje si na Citadele. Tak jsem mu poslal svoje. Nikola byl tehdy technaĹ™ tÄ›lem i dušĂ, a dnes tvrdĂ, Ĺľe mĂ© CD ho hodilo jinam. Hrál jsem tehdy na hlavnĂ stage jako prvnĂ, tedy techno stage a hrál jsem to svoje. Od tĂ© doby se hrává na Citadele progressive house na druhĂ© stage, na tĂ©to je dokonce na hlavnĂ stage.
Máš pocit, Ĺľe nadcházejĂcĂ Citadela bude pro tebe něčĂm jiná nebo vĂ˝jimeÄŤná?
Bude vĂ˝jimeÄŤná tĂm, Ĺľe nebudu hrát v La GrottÄ›, ale na hlavnĂm podiu, tedy tam, kde jsem paradoxnÄ› hrál poprvĂ©. A bude vĂ˝jimeÄŤná pro všechny tĂm, Ĺľe hlavnĂ na stagei nebude techno.
I když do Citadely zbývá ještě pár týdnů, máš už představu, co bys tam chtěl určitě zahrát?
Poslednà dobou mě celkem držà styl, co hrajà Deep Dish, takže něco takového "valivého". Rád zahraji něco i z jejich produkce, ale asi žádnou jejich hitovku, těch jsem přejezený.
A na závÄ›r ještÄ› malĂ˝ pohled do tvĂ©ho soukromĂ… MÄ›la by u tebe šanci nÄ›jaká fanynka? ÄŚili: Jsi svobodnĂ˝ nebo ĹľenatĂ˝? Máš dÄ›ti?
Fanynka by šanci neměla. Jsem šťastně zadaný a děti mám. Dokonce staršà dcera je takřečeno – puberťák.
A k tomu všemu prĂ˝ podnikáš? Mám pocit, Ĺľe patřÚ mezi lidi, pro kterĂ© je den pĹ™Ăliš krátkĂ˝ …
KaĹľdĂ˝ si vydÄ›lává nÄ›jak na ĹľivobytĂ, já jsem se pĹ™ed patnácti lety rozhodl, Ĺľe se budu Ĺľivit sám, a tak teÄŹ jen udrĹľuji rozjetĂ˝ vlak. Nejde z nÄ›j jen tak vyskoÄŤit, a zastavit jej by byl jistÄ› problĂ©m.
Co bys vzkázal tÄ›m, kteřà se ještÄ› rozhodujĂ, zda na Citadelu jĂt nebo nejĂt?
Citadela se vĹľdycky chválila tĂm, Ĺľe je novátor, Ĺľe pĹ™itáhne do Brna vĹľdy nÄ›koho, nebo nÄ›co, co jinĂ objevĂ aĹľ pozdÄ›ji. Ta snahu tu jistÄ› vĹľdycky byla. Je strašnÄ› sloĹľitĂ© se zavděčit nevděčnĂ©mu teenagerskĂ©mu publiku, v kaĹľdĂ©m pĹ™ĂpadÄ› budou mĂt lidĂ© moĹľnost slyšet to, co zatĂm v BrnÄ› neslyšeli.
Tomcraft "hyper sexy concious" - bio
JmĂ©no Tomcraft zdomácnÄ›lo na elektronickĂ© a taneÄŤnĂ scĂ©nÄ› po celĂ©m svÄ›tÄ› uĹľ dávno. V poslednĂ dobÄ› se stalo takĂ© "znaÄŤkou" a synonymem kvalitnĂ elektronickĂ© hudby. To mimo jinĂ© i dĂky jeho obrovskĂ©mu hitu Loneliness. Jeho hudba sahá za běžnÄ› dosaĹľitelnĂ© obzory, snad proto má tolik následovnĂkĹŻ.Â
SvĂ˝m tĹ™etĂm albem Hyper Sexy Concious pĹ™ekonal tento neobyÄŤejnĂ˝ umÄ›lec dalšà hranice svĂ˝ch moĹľnostĂ, ale k tomu se dostaneme po krátkĂ©m "ohlĂ©dnutĂ se zpÄ›t".
Tomcraft je jmĂ©no, kterĂ© bylo od počátkĹŻ techno hudby inspirováno a spojováno se symbolem sĂly atomu (a samozĹ™ejmÄ› bojem proti jejĂmu zneuĹľitĂ). Tomcraft zaÄŤal svoji djskou kariĂ©ru na rodĂcĂ se a vzápÄ›tĂ rychle rostoucĂ mnichovskĂ© techno scĂ©nÄ›. Hrál v kultovnĂch klubech jako BaBaLu, Pulverurm, Nachtwerk a Halleluja Halle…
V roce 1994 zaÄŤal Tomcraft s vlastnĂ produkcĂ. Ze spolupráce s Michaelem Meinlem vznikla nahrávka This is no House, která se zároveĹ stala odrazovĂ˝m mĹŻstkem pro vznik pro novĂ©ho labelu Kosmo Records. Tato skladba se v následujĂcĂch letech zaĹ™adila mezi nejĂşspěšnÄ›jšà nÄ›meckĂ© nahrávky.
DalšĂm producentem v počátcĂch labelu Kosmo Records byl velmi sebejistĂ˝ Robert Borrmann aka Eniac, pojmenovanĂ˝ po prvnĂm poÄŤĂtaÄŤi. V tĂ© dobÄ› byl ale pĹ™Ăliš mladĂ˝, aby mohl podepsat kontrakt na svoji vlastnĂ nahrávku.
UĹľ po prvnĂch dvou nahrávkách zaÄŤali Michael Meinl, Tomcraft a Eniac objevovat, co je ve studiu po hudebnĂ stránce spojuje. To vše vyvrcholilo a takĂ© skonÄŤilo v roce 2003 jejich nejvÄ›tšĂm hitem Loneliness. SpoleÄŤnÄ› vydali dvÄ› alba a čtyĹ™iadvacet vinylĹŻ. Osm jejich hitĹŻ bodovalo v Ĺ™ebĹ™ĂÄŤcĂch. Na svĂ©m kontÄ› majĂ bezpoÄŤet remixĹŻ pro takovĂ© velikány svÄ›tovĂ© hudebnĂ scĂ©ny jako napĹ™. Depeche Mode, Davem Gahanem, Dandy Warholem, Pet Shop Boys, Sonique, Simple Minds a dalšĂ.
Jejich spolupráce vynesla Tomcraftovi a Eniacovi tři ceny Dance Awards: singl roku a nejlepšà radio hit pro Loneliness a nejlepšà album za MUC.
V roce 2003 zaloĹľil Tomcraft spoleÄŤnÄ› se dvÄ›ma kolegy z Kosmo Records Erikem Mayem a Sebastianem Sebi Bohnenbergerem firmu Great Stuff. Patřà k nĂ stejnojmennĂ˝ label, vydavatelstvĂ, filmová a hudebnĂ produkce a booking.
Tomcraftova popularita opravdu nezná hranic. VĂ˝mluvnÄ› to dokumentuje fakt, Ĺľe v roce 2004 vystupoval v sedmatĹ™iceti zemĂch svÄ›ta.
Je zázrak, že vedle závazků spojených s djingem a rodinou, byl Tomcraft ještě schopen vyprodukovat třetà album Hyper Sexy Concious.
Na rozdĂl od pĹ™edchozĂch alb MUC a All I Got, která produkoval v BerlĂnÄ›, Hyper Sexy Concious spatĹ™ilo svÄ›tlo svÄ›ta doma v MnichovÄ› v jeho studiu Craftraum, kterĂ© se nacházĂ, jak jinak, v Great Stuff Studios. SpoleÄŤnÄ› s novĂ˝m TomkraftovĂ˝m producentskĂ˝m partnerem Taiem Jasonem aka Tai Patientem tam nad albem Hyper Sexy Concious strávili nÄ›kolik mÄ›sĂcĹŻ.
Tomcraftova produkce se neomezuje geograficky jen na Mnichov. Ve Frankfurtu spolupracoval s Rolfem "Jam El Mar" Ellmerem, polovinou úspěšného dua Jam&Spoon, na třech nahrávkách, mezi jinými na singlu Electronic Toys. Ve Stuttgartu pak společně s Felixem Gaudnerem vytvořili singl Pornographic Memory.
Ĺ˝enskĂ© vokály nazpĂvali Dacia Bridges a Stephanie Coker. MuĹľskĂ˝ rap vokál, kterĂ˝ se objevuje hlavnÄ› v úžasnĂ© skladbě Quelle heure est-il? a v tracku Sure Shot patřà Tomcraftovu produkÄŤnĂmu partnerovi Taie Patientovi.
Jako vedlejšà produkt vznikl pĹ™i realizaci alba novĂ˝ projekt Bruckner & Patient, ve kterĂ©m Tom a Tai spojujĂ vlivy elektra a hiphopu do zatĂm nikdy neslyšenĂ© podoby techna.
V srpnu 2005 Tomcraft zakládá svĹŻj dalšà label Craft Music, na kterĂ©m vycházĂ ryzĂ klubová hudba pĹ™Ămo z TomovĂ˝ch setĹŻ.Â
LayDee Jane - rozhovor
O LayDee Jane rozhodnÄ› nelze Ĺ™Ăci, Ĺľe by to byla tichá voda, která bĹ™ehy mele. Naopak Lucie (to je jejĂ opravdovĂ© jmĂ©no) je pořádnĂ˝ Ĺľivel. Málokoho nechá klidnĂ˝m. AĹĄ uĹľ svĂ˝m hranĂm nebo zjevem. Taková hezká holka za pultem, která navĂc umĂ, to je pro majitele klubĹŻ poĹľehnánĂm v podobÄ› záruky návštÄ›vnosti. NenĂ divu, Ĺľe je kolem nĂ pořád rušno, Ĺľe se o nĂ zajĂmajĂ mĂ©dia a bylo toho o nĂ napsáno uĹľ hodnÄ›. Snad proto jsem si s Luckou popovĂdal spĂš o vÄ›cech, kterĂ© se tolik neventilujĂ.
TvĹŻj manĹľel je takĂ© dĂ˝dĹľej, Ĺ™Ăká si dj De Luks, a pokud vĂm, seznámili jste se na jednĂ© teplickĂ© diskotĂ©ce. UĹľ jsi v tĂ© dobÄ› hrála nebo to byl právÄ› on, kdo mĹŻĹľe za to, Ĺľe dnes hraješ?
UrÄŤitÄ› na to vliv mÄ›l. Chodila jsem na tu diskotĂ©ku paĹ™it, ale uĹľ v tĂ© dobÄ› jsem chtÄ›la dÄ›lat nÄ›co s muzikou, pĹŻvodnÄ› jsem chtÄ›la jĂt studovat JAMU. SamozĹ™ejmÄ›, Ĺľe se mi lĂbilo, co Lukáš – to je mĹŻj manĹľel - dÄ›lá, Ĺľe hraje a jak hraje, a tak logicky musela pĹ™ijĂt ta chvĂle, kdy jsem si to chtÄ›la sama vyzkoušet. A stalo se. NÄ›jakĂ˝m zázrakem se mi povedl prvnĂ mix a bylo rozhodnuto.
Â
TakĹľe tvĹŻj manĹľel se ti asi stal i uÄŤitelem?
Ano, ale Lukáš to zaÄŤal brát na mĹŻj vkus moc vážnÄ› a zaÄŤal mÄ› do toho moc tlaÄŤit a to se mi nelĂbilo, tak jsme s tĂm skonÄŤili. Ale jak si asi domyslĂte, moc dlouho jsem to nevydrĹľela a chtÄ›la jsem zaÄŤĂt znovu. Taky jsem asi potĹ™ebovala nÄ›jakĂ˝ ÄŤas na to, uvÄ›domit si, Ĺľe je to to pravĂ©, co chci opravdu dÄ›lat. Dostala jsem tedy druhou šanci a zaÄŤala jsem se uÄŤit znovu, tentokrát uĹľ doopravdy. A za to jsem Lukášovi fakt vděčná, Ĺľe se nešprajcnul a tu druhou šanci mi dal.
Byl na tebe jako uÄŤitel pĹ™ĂsnĂ˝?
Byl na mÄ› pĹ™ĂsnĂ˝, žádnĂ© rodinnĂ© Ăşlevy, ale to bylo moc dobĹ™e, protoĹľe jinak by to bylo o niÄŤem.
V ÄŤem se ta pĹ™Ăsnost projevovala?
ÄŚekala jsem, Ĺľe budu mĂt nÄ›jakĂ© Ăşlevy, ale bylo to, jako bych chodila opravdu do školy. Byl na mÄ› dost tvrdĂ˝, kolikrát jsme hráli tak dlouho, dokud nebyl spokojen. Taky se stávalo, Ĺľe se mi nechtÄ›lo nebo mi bylo blbÄ› nebo jsem prostÄ› nemÄ›la náladu, ale on mÄ› k tÄ›m gramcĹŻm zase pĹ™ivedl s tĂm, Ĺľe kdyĹľ se chci uÄŤit hrát, tak tomu musĂm nÄ›co obÄ›tovat. Dneska jasnÄ› vidĂm, Ĺľe to bylo jen dobĹ™e a jinak to ani bĂ˝t nemohlo.
Máte o podobnĂ˝ hudebnĂ vkus nebo se spĂš hádáte o tom, co je dobrĂ© a co ne?
I kdyĹľ hrajeme kaĹľdĂ˝ nÄ›co jinĂ©ho, tak podobnĂ˝ vkus máme. Ale jak se vyvĂjĂ muzika, tak se vyvĂjĂ i kaĹľdĂ˝ z nás. On hraje spĂš tech-house a já trance a tech-trance, ale pĹ™esto jsou desky, kterĂ© se nám lĂbĂ obÄ›ma. Dokonce je jich pár, kterĂ© se nám obÄ›ma lĂbĂ tak, Ĺľe jsme si je koupili dvakrát, abychom se nehádali.
Tvůj manžel prý může i za to, že jsi se na několik let ocitla ve Švýcarsku. Je to tak?
Ano, kolem roku 2000 tam dostal nabĂdku na práci a já jsem tam odjela pochopitelnÄ› s nĂm. A zase to bylo dobĹ™e, protoĹľe tam jsem teprve pořádnÄ› poznala, co je to trance a poznala jsem tam i dalšà styly, kterĂ© se u nás hrály aĹľ o nÄ›co pozdÄ›ji nebo jsou u nás okrajovĂ©. TĂm jsem zĂskala pĹ™ehled, kterĂ˝ jsem po svoji práci potĹ™ebovala. A dostala jsem tam taky spoustu pĹ™ĂleĹľitostĂ a v podstatÄ› jsem tam nastartovala svoji kariĂ©ru. V neposlednĂ Ĺ™adÄ› jsem se tam setkala s lidmi, kteřà mi, co se týče muziky, dali opravdu hodnÄ›.
Ale slyšel jsem, Ĺľe teÄŹ uĹľ jste zase oba zpátky v ÄŚechách. UĹľ se vám tam nelĂbilo?
CoĹľ o to, Ĺ vĂ˝carsko je hezká, ÄŤistá zemÄ›, ale je to zemÄ› malá, malĂ˝ trh a zas tolik pĹ™ĂleĹľitostĂ tam nenĂ. StejnÄ› malá je i klubová scĂ©na a navĂc tam v poslednĂ dobÄ› všechno pĹ™eválcoval hip-hop, RMB a hard style.. Taky se mi po tÄ›ch asi sedmi letech uĹľ hodnÄ› stĂ˝skalo, mám tady rodinu, přátele atd. To všechno dohromady rozhodlo o tom, Ĺľe jsme se po letech letos začátkem roku zase vrátili domĹŻ.
Ahá… takĹľe v dalšà anketě Czech Dance Awards už nebudeš mĂt problĂ©my s tĂm, Ĺľe tÄ› škrtajĂ a hlasy pro tebe nepoÄŤĂtajĂ, protoĹľe nejsi ÄŤeská dĂ˝dĹľejka?
No vidĂš, to mÄ› ani napadlo… PevnÄ› v to doufám.ŽárlĂ tvĹŻj manĹľel? TeÄŹ narážĂm na to, Ĺľe jsi krásná holka, pořád nÄ›kam jezdĂš a logicky musĂš mĂt spoustu obdivovatelů….
Tak na tuhle otázku se mi nechce moc odpovĂdat. V kaĹľdĂ©m z nás je trochu žárlivosti, v nÄ›kom mĂĹ v nÄ›kom vĂc. Ale já se snaĹľĂm chovat tak, abych nezavdávala k žárlivosti pĹ™ĂÄŤinu. Na druhou stranu v kaĹľdĂ©m vztahu je nutná urÄŤitá mĂra tolerance, jinak by to nefungovalo. Pravda je, Ĺľe fanouškĹŻ mám hodnÄ› a pravda taky je, Ĺľe nám "kvĹŻli tomu" rozvod nehrozĂ.
Tvoji obdivovatelĂ© se k tobÄ› chtÄ›jĂ logicky dostat co nejblĂĹľe. Jak bĂ˝vá v klubech a na parties postaráno o tvoji bezpeÄŤnost bÄ›hem vystoupenĂ? Máš v tomto ohledu nÄ›jakĂ© speciálnĂ poĹľadavky?
ŽádnĂ© zvláštnĂ poĹľadavky nemám. VÄ›tšinou sami organizátoĹ™i postavĂ k pultu nÄ›koho z ochranky, aniĹľ bych o to musela žádat. Jde spĂš o to, aby se nÄ›kdo nepovolanĂ˝ nepohyboval tam, kde nemá. Pak je totiĹľ velkĂ© nebezpeÄŤĂ, Ĺľe tĹ™eba strÄŤĂ do pultu a mohou se stát dalšà nepĹ™edpokládanĂ© události, kterĂ© pak mohou negativnÄ› ovlivnit nejenom moje vystoupenĂ, ale i celou party.
A jak to vypadá v cizině? Hodně cestuješ, i do zemà dost exotických. Nenà to někdy pro takovou holku jako ty trochu nebezpečné?
KdyĹľ nÄ›kam jedu poprvĂ©, tak ÄŤlovÄ›k nikdy nevĂ, do ÄŤeho jde. To mám trochu obavy. Ale ty se zatĂm nikdy nenaplnily a rozptĂ˝lily se uĹľ na letišti. TĹ™eba kdyĹľ jsem hrála poprvĂ© v Turecku, tak jsem ze začátku trochu obavy mÄ›la. Ale teÄŹ tam mám uĹľ spoustu přátel a je to v pohodÄ›.
Â
ZnámĂ˝m a populárnĂm lidem se dost ÄŤasto stává, Ĺľe se jim povÄ›sĂ na paty nÄ›jakĂ˝ fanoušek a nemohou se ho zbavit. Jsi v tomto ohledu vĂ˝jimkou nebo máš i ty podobnĂ© zkušenosti?
NemĹŻĹľu Ĺ™Ăct, Ĺľe jsem bĹŻhvĂ jak populárnĂ a s fanoušky nÄ›jakĂ© zvláštnĂ problĂ©my nemám. Ale pĹ™eci jen jednu nepĹ™Ăjemnou zkušenost jsem mÄ›la. Byl to jeden mĹŻj pĹ™Ăznivec z ÄŚeskĂ© republiky. Zpočátku byl docela normálnĂ a fajn, ale postupnÄ› byl pořád nepĹ™ĂjemnÄ›jšà a agresivnÄ›jšà a zašlo to dokonce tak daleko, Ĺľe za mnou pĹ™ijel aĹľ do Ĺ vĂ˝carska a já se ho nemohla zbavit. Dnes uĹľ na to vzpomĂnám spĂš s ĂşsmÄ›vem, ale tenkrát mi moc do smĂchu nebylo.
Během svého hranà v cizině jsi se setkala prakticky se všemi významnými tranceovými a progressive dýdžeji a producenty. Kdo z nich na tebe udělal největšà dojem?
Fred Baker. Po e-mailech se známe uĹľ asi pÄ›t let, ale osobnÄ› jsme se potkali aĹľ letos v Praze. Co všechno dokázal, jak se chová, jak je skromnĂ˝ a v pohodÄ›, s tĂm jsem se ještÄ› nesetkala. NesmĂrnÄ› si ho vážĂm.
Co pro tebe osobnÄ› znamená Citadela a co Ĺ™Ăkáš tomu, Ĺľe tentokrát se bude na hlavnĂ stage hrát trance?
Citadela – to jsou pro mÄ› začátky hranĂ v ÄŚechách. Nikola, kterĂ˝ Citadely pořádá, byl prvnĂ ÄŤlovÄ›k, kterĂ˝ mi tady dal šanci hrát na velkĂ© akci. Nechci dÄ›lat žádná velká gesta, ale na to se prostÄ› nezapomĂná. Taky proto se na zářijovou Citadelu strašnÄ›, ale strašnÄ› těšĂm. A Ĺľe se v hlavnĂm sále bude hrát trance? KONEÄŚNÄš!
LayDee Jane - bioLucie Králová alias LayDee Jane pocházĂ z ÄŚeskĂ© republiky, ale svĂ© debutovĂ© vystoupenĂ mÄ›la v roce 1999 ve Ĺ vĂ˝carsku, kde se v mĂstnĂch klubech takĂ© vyuÄŤila. Publikem ji vĂtalo s otevĹ™enou náruÄŤĂ a okamĹľitÄ› pĹ™ijalo jejĂ talent a vášeĹ pro hudbu.
BÄ›hem relativnÄ› krátkĂ© doby ji jejĂ energickĂ© a prĹŻkopnickĂ© DJ sety postupnÄ› zavedly do hostujĂcĂch pozic po celĂ© EvropÄ›, Asii a Africe. Talentu LayDee Jane si velmi brzy povšimlo nemálo prestiĹľnĂch klubĹŻ, kterĂ© chtÄ›ly bĂ˝t součásti jejĂ kouzelnĂ© cesty a nabĂdly ji rezidenturu. LayDee Jane má v souÄŤasnosti rezidenci v klubech Duplex v Praze (CZ), Fabric v OstravÄ› (CZ) a vyhlášenĂ©m klubu MAD ve Ĺ vĂ˝carsku, kde pĹŻsobĂ jako rezident jiĹľ ÄŤtvrtĂ˝m rokem. KromÄ› toho nÄ›kolik sĂ©zĂłn vystupovala na Mallorce v klubech BCM a Riu Palace a jeden rok byla rezidentem legendárnĂho klubu Monte Cristo ve Francii.
Ve svĂ˝ch setech nejÄŤastÄ›ji kombinuje melodickĂ˝ trance s progresivnĂm tech-trancem, ÄŤĂmĹľ dokáže ÄŤasto vytvoĹ™it aĹľ neuvěřitelnou atmosfĂ©ru. SvĂ© umÄ›nĂ ukázala i na vĂ˝znamnĂ˝ch festivalech jako Creamfields v ÄŚr, FFWD dance parade v Holandsku, Streetparade ve Ĺ vĂ˝carsku a spousty dalšĂch. V poslednĂch letech se ÄŤasto objevuje na lineupech spoleÄŤnÄ› s takovĂ˝mi jmĂ©ny jako jsou Marco V, Ferry Corsten, Paul van Dyk, Svenson, Rank 1, Johan Gielen, Randy Katana, Armin van Buuren a mnoho dalšĂch a nÄ›kolikrát si zahrála i s DJem TiĂ«sto, napĹ™Ăklad pĹ™i jeho historicky prvnĂm vystoupenĂm v ÄŚeskĂ© Republice.
LayDee Jane bavila hudba jiĹľ od dÄ›tstvĂ. NavštÄ›vovala rĹŻznĂ© umÄ›leckĂ© školy, kde mÄ›la hodiny zpÄ›vu, tance a hry na klavĂr. Tyto dlouholetĂ© zkušenosti jĂ pomohli nejen v jejĂ DjskĂ© kariĂ©Ĺ™e, ale takĂ© pĹ™i jejĂ produkci, kterĂ© se zaÄŤala aktivnÄ› vÄ›novat v roce 2002. V souÄŤasnĂ© dobÄ› uĹľ má na svĂ©m kontÄ› pÄ›t skladeb vÄŤetnÄ› velmi ĂşspěšnĂ©ho singlu Titan-ic. Vedle produkovánĂ vlastnĂho materiálu si LayDee Jane našla i ÄŤas k namixovánĂ CD kompilace Sonic 5, jeĹľ se vydala k pĹ™ĂleĹľitosti stejnojmennĂ© indoor párty ve Ĺ vĂ˝carsku.
Podle ĹľebĹ™ĂÄŤku "The Dj List" patřà LayDee Jane v roce 2005 mezi 70 nejoblĂbenÄ›jšĂch djĹŻ svÄ›ta a v tranceu dokonce do prvnĂ tĹ™icĂtky! Sledujte LayDee Jane peÄŤlivÄ›, protoĹľe jejĂ energickĂ© ĹľivĂ© sety a zajimavá produkce mĹŻĹľou bĂ˝t velmi návykovĂ©.
Discografie
2003
LayDee Jane – Enliven
Dj Pure – Dirty Love (LayDee Jane remix)
2004
LayDee Jane – Titan-ic (Buck Fush remix)
2005
Mac Zimms – World Of Life (Pure ´n´ Jane remix)
LayDee Jane – Alumin-ic
LayDee Jane – Titan-ic (Original mix)
Je to tĂ©měř rok, co probÄ›hla poslednĂ Citadela. Loni jsme si mohli všimnout pĹ™erodu Citadely v ĂşplnÄ› novou akci, u kterĂ© je stále vÄ›tšà prostor dáván spĂše aktuálnĂm hudebnĂm trendĹŻm. Objevovalo se stále vĂce novĂ˝ch žánrĹŻ, jeĹľ dostaly prostor. KdyĹľ se podĂváme do svÄ›tovĂ˝ch ĹľebĹ™ĂÄŤkĹŻ, je jasnĂ© proÄŤ. Techno jmĂ©na se postupnÄ› ztrácejĂ v propadlišti dÄ›jin. VÄ›tšina z nich pĹ™ešla ke stylĹŻm jako je Elektro- viz. Sven Vaeth a svÄ›tovĂ© kluby teÄŹ naplĹujĂ fenomĂ©ny jako je Tiesto, PVD, Armin Van Buuren ÄŤi Deep Dish. Citadela, hodná svĂ©mu jmĂ©nu nejstaršà pravidelnĂ© noci na MoravÄ› s tou nejaktuálnÄ›jšà muzikou, tak jako vĹľdy dostojĂ svĂ©mu jmĂ©nu. Na dvacátĂ©m sedmĂ©m pokraÄŤovanĂ s podtitulem Evolution se na hlavnĂ scĂ©nÄ› pĹ™edstavĂ trancová megastar Tomcraft. To však nenĂ vše pĹ™ed podpisem smlouvy je i druhĂ© svÄ›tovĂ© jmĂ©no kterĂ© bude potvrzeno kaĹľdĂ˝m dnem. DoplnĂ je vĂ˝teÄŤnĂ˝ kanadskĂ˝ DJ Alex Axx Koss, kterĂ˝ jiĹľ nÄ›kolikrát na Citadele vystupoval (moĹľnost slyšet jej jsme mÄ›li i v praĹľskĂ©m Duplexu a na FlĂ©dě…) VĂ˝teÄŤnĂ˝ set právÄ› z Duplexu naleznete na jeho www.AlexAxxKoss.com
Na hlavnĂ scĂ©nÄ› nebude ani vteĹ™inu hluchĂ© mĂsto- Laydee Jane (Swi/Cz), Tomáš HaverlĂk (Sk), Simon Sayz, Petr Holman a AmeriÄŤan, krátce ĹľijicĂ v ÄŚechách, William Rush (USA).
Druhá stage bude ve znamenà techelektra, elektra a minimalu.
Ti z vás, kteřà jste byli na poslednĂ ElektĹ™e na FlĂ©dÄ› ÄŤi v Radosti, jistÄ› znáte Jontyho Scrufffa (UK) , zbÄ›silou berlĂnskou scĂ©nu reprezentuje Holgi Star (De), dále zde uslyšĂme ÄŤeskou stálici Orbitha, Kaisersozeho, Ian Fuzziho ÄŤi nováčka Martina H.
Jak uĹľ vĂte, Citadela je multimediálnĂ show- uvidĂme tedy spoustu novĂ˝ch technologiĂ
a performacĂ. UvidĂme perfektnĂ taneÄŤnĂky, capoeiru, body-building vystoupenĂ v reĹľii Big One Fitness, TaneÄŤnĂ upĂrskou performaci, pĂłdiovĂ© dekorace od renomovanĂ© praĹľskĂ© znaÄŤky Barometr ÄŤi videointalaci od nemĂ©nÄ› renomovanĂ© znaÄŤky Phase, Laser, špiÄŤková svÄ›tla a pořádnĂ˝ soundsystem MarcelAudio, zĹŻstanou tradiÄŤnĂ.
A v shopu na rave.cz mĹŻĹľete lĂstky koupit za neuvěřitelnĂ˝ch 290 CZK, tato akce konÄŤĂ 15.8.2006, tak pospĂchejte.
Warmupy:
Citadela warm-up
16. zářà 2006, Abaton, Praha 8 - LibeĹ
Djs: LayDee Jane, Petr Holman, E-Lite, DejF a dalšà …….
AtmosfĂ©ru tranceovĂ© Citadely budou moci ochutnat i v Praze. V sobotu 16. zářà totiĹľ probÄ›hne ve známĂ©m a dĂky mnoha vydaĹ™enĂ˝m akcĂm i oblĂbenĂ©m prostoru Abaton zahĹ™ĂvacĂ party „Citadela warm-up“. Warm-up to bude nejen podle názvu, ale takĂ© podle line-upu. Headlinery budou totiĹľ LayDee Jane a Petr Holman, kteřà zahrajĂ pochopitelnÄ› i v BrnÄ›. Pro všechny, kteřà správnÄ› kaĹľdou korunu nÄ›kolikrát otoÄŤĂ, neĹľ ji do něčeho investujĂ, bude asi podstatná informace, Ĺľe na praĹľskĂ©m warm-upu budou moci zĂskat vstupenky na Citadelu za vĂ˝hodnÄ›jšà cenu.
Oficial Warm up Citadela
ÄŚt 21.9.2006, Perpetuum
Djs: Ian Fuzzy /JZD/Ctrl, Leo Lycra /Mersey, Simon Sayz /Lunar, Hydrophonic /Mersey, MilanK /Tuzexx, Martin Hloch /Ctrl