REPORT
Datum: 30.10.2006
Napsal: roman
Report z Electronic Beats od Romana
Ĺešit v pĹ™ĂpadÄ› Electronic Beats poÄŤet návštÄ›vnĂkĹŻ je vážnÄ› zbyteÄŤnĂ©. Tahle akce byla vyprodaná dlouho pĹ™edtĂm, neĹľ vĹŻbec probÄ›hla a o poslednĂch 200 vstupenkách bylo rozhodnuto na mĂstÄ› jiĹľ nÄ›kolik hodin pĹ™ed jejich prodejem. Tahle akce lidi masivnĂ reklamou lákat ani nemusela. Je mi jasnĂ©, Ĺľe dostateÄŤnĂ˝m lákadlem nebyli ani tak Yonderboi, N.O.H.A, ÄŤi Slam, ale hlavnÄ› a jedinÄ› The Prodigy.

ÄŚlovÄ›k by si Ĺ™ekl, Ĺľe nástupem poÄŤĂtaÄŤĹŻ takĹ™ka do kaĹľdĂ© rodiny se ulevĂ pĹ™ĂrodÄ› a stromy si tak prodloužà svĹŻj Ĺľivot o nÄ›jakĂ˝ ten rok. To jsem se šerednÄ› mĂ˝lil. ProÄŤ si vÄ›ci zjednodušovat stroji, kdyĹľ jde lidem stále otravovat Ĺľivoty zbyteÄŤnĂ˝m papĂrovánĂm. SpĂš mÄ› udivilo, Ĺľe podobnĂ˝ obrázek uvidĂm na „technicky vyspÄ›lé“ akci pod záštitou T-Mobile. Hledat jmĂ©na hostĹŻ, vĂ˝hercĹŻ a novinářů z těžkĂ©ho fasciklu papĂrĹŻ nebylo pĹ™ĂjemnĂ© pro nikoho. Stále se zvÄ›tšujĂcĂ masa lidĂ v ĂşzkĂ©m prostoru se stále tlaÄŤila smÄ›rem dopĹ™edu a nevinnĂ© hostesky poctivÄ› kaĹľdĂ©mu vysvÄ›tlovaly, Ĺľe se všechno dá brzy do pohybu. A proÄŤ ne hned? No prostÄ› ten správnĂ˝ papĂr, aÄŤkoliv jich v ruce drĹľely desĂtky, zatĂm na mĂstÄ› nebyl. Vyjet dĹ™Ăv a myslet si, Ĺľe se rozehĹ™ejete pĹ™i prvnĂm setu Josefa SedlonÄ› a pak uĹľ si v klidu vychutnáte koncert Yonderboi, bylo v tento veÄŤer vĂce neĹľ bláhovĂ©. TĂ©měř celá hodinka pĹ™ed vchodem do VeletrĹľnĂho Paláce tak nabĂdla pouze ĂşsmÄ›vy hostesek, za kterĂ© jsem jim to ÄŤekánĂ odpustil, pár nevrlĂ˝ch poznámek securiťákĹŻ a nÄ›kolik poslednĂch kapek ze zamraÄŤenĂ© oblohy. JeštÄ› Ĺľe jsem nepĹ™ijel uĹľ na pĹŻl osmou.

Josef SedloĹ mÄ›l po celou prvnĂ pĹŻlku veÄŤera velkou Ăşlohu drĹľet lidi ve varu. VĹľdy, neĹľ se pĹ™estavÄ›lo pĂłdium pro vystoupenĂ dalšà zahraniÄŤnĂ kapely to byl právÄ› on, kdo roztáčel svá CD s klubovou muzikou. Nestál pĹ™Ămo na pĂłdiu, kterĂ© leĹľelo vepĹ™edu NárodnĂ Galerie. DJskĂ˝ pult byl umĂstÄ›n na boku. SkvÄ›lĂ© Ĺ™ešenĂ. Zpočátku jsem mÄ›l trochu problĂ©m si zvyknout, protoĹľe na DJe se rád dĂvám ÄŤelem, ovšem reprobedny byly vpĹ™edu, tudĂĹľ ke mnÄ› bokem a zvuk nebyl takovĂ˝. NajĂt ale tu správnou pozici, aby celkovĂ˝ audiovizuálnĂ dojem byl perfektnĂ, těžkĂ© nebylo a tak pĹ™ed dalšĂm koncertem pálil Josef do publika jeden provaĹ™enĂ˝ hit za druhĂ˝m. A všechny pÄ›knÄ› od breakbeatovĂ© podlahy. TĹ™eba Underworld a jejich „2 Months Off“ anebo hit od Beastie Boys „Fight For Your Right“. Všechno samozĹ™ejmÄ› v patĹ™iÄŤnÄ› nalomenĂ˝ch aranĹľĂch.

Noise Of Human Art po kratiÄŤkĂ©m zpoĹľdÄ›nĂ, kterĂ© stejnÄ› vyplnil Josef SedloĹ, takĹľe to vĹŻbec nevadilo, pĹ™evedli prvnĂ pořádnÄ› odvázanou show. MnohĂ˝m z vás nenĂ tenhle ÄŤesko-britsko-americkĂ˝ projekt neznámĂ˝, ale pro ty, kteřà je do vÄŤerejšà chvĂle neznali, to musel bĂ˝t docela šok. Tahle muzika Ĺľe má svĂ© koĹ™eny v ÄŚesku? Jedna vÄ›c byla jistá. Ne jejich rychlĂ© a energickĂ© skladby jste potĹ™ebovali plnÄ› ovládat a koordinovat svĂ© pohyby, protoĹľe stĂhat to do rytmu byl obÄŤas vážnÄ› problĂ©m. Ve sloĹľenĂ basa/kytara, bicĂ, mašinky, saxofon, zpÄ›v a rap, tedy ve sloĹľenà šesti lidĂ, pĹ™edvedla N.O.H.A. vytĹ™ĂbenĂ˝ vĂ˝kon, kterĂ˝ vyšperkovala v závÄ›ru strhujĂcĂ hitovkou „Balkan Hot Step“. Mimo známĂ˝ch vÄ›cĂ zaznÄ›ly i tracky, kterĂ© teprve vyjdou na dalšĂm, v poĹ™adĂ jiĹľ ÄŤtvrtĂ©m albu a co moĹľná pĹ™ekvapĂ, budou mimo jinĂ© ve Ĺ panÄ›lštinÄ›. Je mnoho podobnĂ˝ch kapel, ale žádná nenĂ z urÄŤitĂ© části ÄŚeská a žádná zároveĹ nekombinuje rychlĂ© zlámanĂ© tracky s mĂ˝m milovanĂ˝m saxĂkem. TakĹľe respekt.
Po dalšà hudebnĂ vloĹľce v podánĂ Josefa SedlonÄ› (tentokrát dĂky zpoĹľdÄ›nĂ a snaĹľenĂ se to dohnat pouze v deseti minutovĂ©m setu), pĹ™išel na Ĺ™adu dalšà projekt, ale uĹľ žádnĂ˝ koncert. Za pult si stoupl Stuart McMillan a Orde Meikle (v ÄŚesku takĂ© ne poprvĂ©) a odehráli svĹŻj hodinovĂ˝ set. Po Noise Of Human Art to byla docela radiálnĂ zmÄ›na hudebnĂho stylu, ovšem na tak kvalitnĂm zvuku, kterĂ˝ dokonale jejich hudbu uvedl, jste se rychle pĹ™eorientovali. BÄ›hem hodinky pĹ™evedli jejich vizi progressive houseu a techna. ObojĂho se lidem dostávalo v patĹ™iÄŤnĂ© deepovĂ© reĹľii a nejlĂ©pe jejich styl vystihuje jejich nedávná kompilace „Ekspozicia 04: Stardome“. ChvĂlemi pomÄ›rnÄ› monotĂłnnĂ hudba na poslech byla plná nejrĹŻznÄ›jšĂch zajĂmavĂ˝ch zvukĹŻ, kterĂ© by na špatnĂ©m soundsystĂ©mu naprosto zapadly. Slam mÄ›li štÄ›stĂ na techniku a tak si lidĂ© jejich, podle mÄ› docela nároÄŤnĂ˝ set, vychutnali. I kdyĹľ škoda, Ĺľe jako ostatnĂ nezahráli takĂ© live. Materiálu za jejich patnáctiletou kariĂ©ru majĂ na rozdávánĂ.

StejnĂ© jako na letošnĂm Cosmic Tripu. Carl Craig nepochopen. A vĹľdy to nebyla ani tak chyba v lidech, jako spĂš v poĹ™adatelĂch. Na Cosmicu hrál v hlavnĂm ÄŤase na techno pĂłdiu, kde se lidĂ© pĹ™ipravovali na docela jinaÄŤĂ nářez, neĹľ jeho pojetĂ techna. Na Electronic Beats dostal pro zmÄ›nu Ăşlohu naĹľhavit lidi na The Prodigy. Ty uĹľ sami o sobÄ› byli naĹľhavenĂ dost. VĹľdyĹĄ jmĂ©no svĂ˝ch idolĹŻ skandovali ještÄ› pĹ™ed koncem setu Slam. Tady nebylo pochyb o tom, Ĺľe dalšà pĹŻl hodina spolu s Carlem Craigem je bude pomÄ›rnÄ› nudit. A taky Ĺľe jo. Na jeho muziku se postávalo, koukalo na hlavnĂ pĂłdium, kde byly problĂ©my s neposlušnĂ˝mi rekvizitami a odpoÄŤĂtávaly se minuty, neĹľ koneÄŤnÄ› velká ruÄŤiÄŤka dojde na šestku. Tedy aĹľ bude zatracenÄ› pĹŻl jednĂ©! Stalo se. JeštÄ› chvĂli napĂnánĂ a pak uĹľ pĹ™išly na Ĺ™adu prvnĂ masivnĂ basy z koncertu The Prodigy.
Nevěřil bych nikomu, kdo by mi z tÄ›ch nÄ›kolika tisĂc lidĂ, tedy ze zaplnÄ›nĂ©ho VeletrĹľnĂho paláce tvrdil, Ĺľe nevĂ co jsou The Prodigy anebo Ĺľe nikdy nevidÄ›l alespoŠčást záznamu jejich koncertu. Pro nikoho to nemohla bĂ˝t žádná originálnĂ premiĂ©ra, byĹĄ by si je v ÄŚesku aĹľ do sobotnĂ noci nechal vĹľdy utĂ©ct. The Prodigy jsou kultovnĂ elektronická legenda a tak to takĂ© na parketu vypadalo. TisĂce rukou nad hlavou, skákánĂ ke stropu, zpĂvánĂ refrĂ©nĹŻ a obrovská tlaÄŤenice. A tĂm obrovská myslĂm vážnÄ›... však vĂte. V tĂ© mase lidà šlo kolikrát o vlastnĂ pĹŻdu pod nohama, neĹľ o koncert The Prodigy, pĹ™esto svou show strhli kaĹľdĂ©ho v hale. Troufám si tvrdit, Ĺľe podobnou show pĹ™edvedli i loni v BrnÄ› a i leckdy pĹ™edtĂm. Jejich hity nestárnou a slavnĂ jsou hlavnÄ› dĂky tÄ›m, kterĂ© svÄ›tlo svÄ›ta spatĹ™ily jiĹľ v minulĂ©m stoletĂ. Ale i to hraje do karet jejich kultovnĂmu statusu. TakĹľe nechybÄ›ly „Out Of Space“, „Voodoo People“, „Smack My Bitch Up“, „Poison“, „Breathe“, „Firestarter“, a mnohĂ© dalšà slavnĂ© hity tĂ©to slavnĂ© britskĂ© ÄŤtyĹ™ky. NÄ›kterĂ© z nich mÄ›ly trochu jinaÄŤĂ, koncertnĂ podobu, a tak to nebyl pouze suše odehranĂ˝ komplet best of jejich hitĹŻ. Jo a kluci i po tolika dlouhĂ© dobÄ› a tolika koncertech majĂ stále tolik energie, Ĺľe celĂ© pĂłdium jim bylo malĂ©. Keith Flint neztratil nic ze svĂ©ho pĹŻvabu androidnĂch pohledĹŻ a prostÄ› celá kapela hrála jako za mlada. SkvÄ›lĂ˝ koncert.

Po koncertu se svĂ©ho Ĺ™emesla opÄ›t ujal Carl Craig. NevĂm jestli lidĂ© byli tak unaveni anebo to byla vidina jeho nÄ›kolika hodinovĂ©ho setu, ovšem jedno je jistĂ© – lidĂ© masivnÄ› odcházely. To nemÄ›lo za následek nic jinĂ©ho, neĹľ kolaps šatny a záchodĹŻ. Ĺ atna na tom byla zdaleka nejhĹŻĹ™ a i kdyĹľ jĂ obsluhovalo snad na pÄ›t lidĂ, tlaÄŤenici se zabránit nedalo. Na vnÄ›jšku to ještÄ› šlo, ale uvnitĹ™ vĹ™avy se nedalo dĂ˝chat, z kaĹľdĂ© strany na vás nÄ›kdo tlaÄŤil a sunul stále vĂc na lidi pĹ™ed vámi. A kdyĹľ uĹľ jste se dostali na mĂsto tÄ›snÄ› pĹ™ed stojany s bundami a batohy, nebylo jiĹľ cesty zpátky. DÄ›sivĂ˝ zážitek jen pro ty neotrlejšĂ. Kdo si snad nÄ›jakou tu pĹŻl hodinku poÄŤkal a dal si v klĂdku za pomÄ›rnÄ› levnĂ˝ penĂz drink na baru, moĹľná udÄ›lal nejlĂ©pe. I kdyĹľ ten levnĂ˝ penĂz, jak co. TĹ™eba Red bull za 50 byl fĂ©r, ovšem mĂchanĂ˝ drink KĹ™ĂĂĂdla, kde je pouze poloviÄŤka Red Bullu za 25,-, to byla trochu jiná cenová relace. Vycházelo z nĂ, Ĺľe panák obyÄŤejnĂ© vodky je za 60,-, coĹľ se mi ani nechce věřit. Tak buÄŹ to seÄŤetli špatnÄ›, anebo ceny urÄŤoval stoprocentnĂ abstinent.
V pĹŻl tĹ™etĂ bylo na parketu pomÄ›rnÄ› prázdno. Spousta lidĂ postávalo v hlouÄŤkách a Carl Craig si hrál takĹ™ka sám pro sebe. Ani pro mÄ› to nebylo po energickĂ˝ch koncertech to pravĂ© oĹ™echovĂ© a radÄ›ji bych si mĂsto nÄ›ho dal opÄ›t Josefa SedlonÄ› a jeho breaky. To bych zĹŻstal mnohem dĂ©le. Takhle jsem se procpal šatnou a mizel jsem pryÄŤ. Carla si rád vychutnám v celĂ© jeho kráse kdykoliv jindy, kdy se to bude hodit, ale ne po The Prodigy, kdy to podle mÄ› chce trochu jinaÄŤĂ hudbu.

+ světelná show
+ velmi kvalitnĂ zvuk
+ vyprodáno
+/- rozporuplné ceny na barech
- alkoholem opojenĂ jedinci vrážejĂcĂ do všeho a do všech
- málo odpadkových košů
- vyprodáno